traningslagret

Positivt besked

Kategori: Allmänt

Varannan människa får cancer och för en av tre får det konskvenser, lever man tillräckligt länge så för man cancer, maten vi äter, luften vi andas, kläderna vi har på oss med mera innehåller cancerframkallande ämnen
 
Efter ha levt med en cancersjuk väldigt nära släkting börjar det bli dags att tänka på slutversen
Jag vet inte vad som är värst, att dö knall och direkt som en annan väldigt nära släkting gjorde för drygt tolv år sedan. Eller att veta att dagarna är få och att det kommer att bli smärtsamt på slutet.
 
Jag tänker på Bröderna Lejonhjärta av Astrid Lindgren, den boken ger mig styrka just nu.
 
 
 
Jag var hos Företagshälsovårdens Fru Läkare och Sjuksköterskan idag, de tycket att jag blodvärde och blodtryck var som en tjugoåring. Positivt
Dessutom hade jag bättre lungvärde än för knappt ett år sedan, ingen astma som jag trodde från början, positivt
 
Det lutar mer åt allergi, båda mina Grabbar har lätta allergier; pollen, gräs och kvalster 
Så jag ska ta allergimediciner samt nässpray för att hålla mina återkommande bihålsproblem borta
 
Samt att min träning ska ligga på en lugn nivå, även fru doktorn tyckte att promenander och yoga var en utmärkt nivå
 
Idag har jag cyklat mycket kors och tvärs så jag har bara yogadelen kvar idag
 
 
Ska försöka leva lite mer nyfiket
 
 
Ha en skön kväll!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: