traningslagret

Vilken Botten?

Kategori: Allmänt

Jag fick frågan hur det var fatt av en kompis som inte varit med från resan början, alltså finns det fler som inte har hängt med i svängarna:
 
Jag har känt mig hängig en längre tid, plötsligt känt mig sänk som blodsockret föll rätt igenom
Blivit sjuk så fort någon har haft en förkylning, magsjuk eller något annat smittosamt
Ofta ont i bihåller och djup hosta, luftvägsprobelm
Helt sänkt efter ett tufft träningspass...
 
Förlagan, men så fick jag inte se ut enligt fru & son
 
Har enligt mitt tycke och även de läkare som jag pratat med, sköt om mig.
Enligt den läkare som undersökte mig inför min 40 plus kontroll hade jag alldelse utmärkta värden, blodsocker, kolesterol, allt topp underbart
 
En annan läkare ny i gamet, tog sig fyrtio minuter att gå igenom mig och tyckte att jag var en av de friskaste och sundaste sjuka personer hon träffat (jag undvek att visa min Touretts Lights sida för henne så hon menade kroppsligt)
Men mina bihålor och luftvägar har spökat mest och tagit knäcken på min träning och hållt mig hemma från jobb
 
Charlie don't surf!
 

Jag har nu analyserat mina sjukdomar under en längre period, man har ju Funbeat, där kan man skriva in en massa saker och få ut statisk på det
Så bara att kolla hur mycket man varit sjuk och vad det varit.
 
Ett var att jag har haft mycket problem med luftvägar och magen
Nästa var under vilka väderförhållande, rått och kallt samt regnigt
Samtidigt har det varit efter lov:
Jag har haft vuxenastma innan, vilket verkar ha kommit tillbaka
Min immunförsvar har aldrig fått en chans att åerthämta sig, så fort jag haft chansen så har jag kastat mig ut för att springa, simma i havet, träna styrketträning eller nåt annat kul som är nyttigt när man är fullt frisk
Men inte när man har ett immunförsvar som ligger och dippar i botten..
 
 
Here is Johnny!
 
 
Så botten var när jag hade varit hos en Homeopat och Naprapat som kickstartade igång mitt immunförsvar och magsmältningen
All energi gick åt till det
Allt annat kändes tungt, jag var trött. Men efter har kommit igång, fått vila lite, sova gott på nätterna så är jag på gång!
 
Jag ska hålla igång med promenader och yoga
När jag har kommit på rätt köl ska jag börja springa och styrketräna igen
 
Springtime 2013 är planen!
 
Ha det gott!
Nu är jag till min älskade frus glädje och min yngsta sons lycka rakad i ansiktet igen
 
 

Kommentarer

  • Brassen säger:

    Gott och hóra Hákan..háller tummarna fór en frisk fortsáttning..KRAMAR frán oss 3

    Svar: Tack! Hälsa tillbaka!
    Mannen i Mars

    2012-10-28 | 02:07:43

Kommentera inlägget här: