traningslagret

Benpass himmel eller helvete

Kategori: Allmänt

Jag skrev om mitt benpass och att det dags att rita om det igen.
Det ska sägas att jag har lätt att lägga på mig massa på benen.
 
Bara att konstatera att om jag springer så mycket som jag gör så funkar det inte att köra benen som jag tänkt mig från början. Har tittat på Wendler's 5/3/1 program och gjort om det enligt mitt tycke.
 
Fotboll är bra benträning
 
 

Jag fick tipset av en PT för lääänge sedan att köra framsida och baksida växelvis. Jag har provat olika varianter på benpass för att få starka ben. Jag vill inte ha ben som är för stora, jag vill ha starka och snabba ben som passar i raka jeans, typ Levis 501. Har haft ett elände att hitta snygga jeans som sitter bra på mig.
 
 
Huset där mitt löppass slutade
 

Så PTn tycket att jag skulle köra knäböjningar, raka ben marklyft, benspark, bencurl just i den ordningen.
Jag har provat att köra knäböjningar stång fram, helvetisk bra övning.
 
Innan jag insåg att längre löpning och slitiga benpass inte riktigt funkade för mig så såg det ut som följer:
Ben
Knäböjning Wendler's 5/3/1
Knäböjning stång fram 3x8
Benspark 3x8
Utfall 3x8
Marklyft Sumo stil, raka ben 3x8
Ben curl 3x8
 
Vader
Stående vadpress 3x20
Sittande vadpress 3x10
 
 
 
 
 
"Det är synd att erfarenheten kommer först vid den ålder då krafterna sinar" -Eugène Delacroix
 
 
 
Ha en skön fredag!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: