traningslagret

Leva

Kategori: Allmänt

Rockgrabben kom hem helt genomblöt, han hade badat i en väninnas pool helt påklädd.
Väninnan och hennes kompis hade badat, men enligt Rockgrabben hade de inte doppat huvudet ordentligt. Så det behövde lite hjälp.
Så han tog av sig jackan och hoppade i.
 
Själv tog jag det lite lugnare, jag och underbara frugan var ute och sprang i vårvärmen.
 
 
 
Det blev en skön runda och vi skyllde på varandra efteråt att ha dragit upp tempot. Ingen ville vara sämre än den andra så vi sporade väl varandra till högre fart.
 
 
 
 
Efter ha duschat och ätit lunch så roade vi oss med att jobba i trädgården och sen tyckte vi det var läge för att softa lite.
 
 
 
 
Vi låg och softa och halvsnarka i vars en solstol fram till fikan. Underbara Frugan har ett litet angenämnt projekt, hon letar efter det perfekta Cup Cake receptet. Detta var inte det, men det var gott nog så att man nästan hörde änglarna sjunga, men inte helt perfekt för frugan. Så sökandet försätter.
 
 
 
 
 
Jag och Handbollskillen hade ett uppdrag att lösa idag, att fixa nya löparskor, nya sneakers och lite nya snygga t-shirts samt kanske ett par passande jeans till mig.
Alla mina byxor har jag lämnat till insamling, de har växt i tvätten, så jag har fått köpa nya byxor hela tiden. Nu var det dags igen. Har typ två par passande byxor.
 
 
 
 
Två par skor och två T-shirt till handbollskillen och ett par jeans till mig, allt på nedsatt pris och rea. En bra shoppingrunda, som jag dessutom tyckte gick riktigt fort, vi var inne i typ tre affärer.
 
 
 
 
Nästa vecka är det nedräkning mot Springtime, har börjat öva på min segergest, något jag borde göra enligt en av mina kompisar på Funbeat.se
 
 
 
"Demokrati betyder att vara var mans slav." -Karl Kraus
 
Jag väljer nog demokrati framför renodlade diktaturer, men frågan är hur demokratin ser ut just nu och var vi är på väg med den.
 
Så se till och utnyttja dina rättigheter och skyldigheter varje dag.
 
Ha en skön kväll!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: