traningslagret

Resa

Kategori: Allmänt

Livet är en resa, som vi företar oss, om vi vill det eller ej.
En resa från vagga till grav. Det gäller att fylla den med någonting vettigt på vägen.
Meningen med livet har nog alla fördjupat oss i.
 
Igår var vi och såg Rockgrabben uppträda i skolmusikalen. En intressant och kul uppsättning av Mary W Shellys Frankenstein.
De hade gjort en bra och minnesvärd uppsättning.
Bra jobbat Rockgrabben! Lycka grym som vanligt!
 
Frankenstein är historien om Vetenskapliga framsteg mot Religion. Men den kan tolkas och tvistas med många bottnar. När människor leker Gud, skräcken för det okända eller hur man vill vinkla detta klassiska verk.
 
Jag ser att jag ska vara snäll och trevlig, även om jag ibland kan vakna på mitt allra skummaste humör. I morse var en sådan dag. Bara att ta ny tag, försöka be om förlåtelse och gå vidare.
 
 
För mig är den inre resan lika viktig som den geografiska resan.
För mig är meningen med livet att göra världen en lite bättre ställe än den var när jag kom hit.
 
Ibland ställer jag mig frågor, frågor som kanske kan definieras så här:
-Vem bryr jag mig mest om?-
-Hur kan jag vara deras stöd?
-Vad kan jag göra för andra?
Kanske ett bra sätt att fokusera, tro på andra så tror de på sig själva och på dig.
 
Ser jag fram emot att komma iväg på semester i sommar, vi ska iväg till en av de grekiska öarna
 
 
 
 
"Våren är den härliga tid då vi alla skyndar ut i det fria för att äntligen kunna inandas friska avgaser."- Carlo Manzoni.
 
 
Just nu tror jag på våren, har skrivit upp en massa kul saker på handlarlistan som ska ge trädgården lite mer energi.
 
 
Ha en skön dag! Jag hade ett bra styrkepass idag, känns som jag är på bana igen.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: