traningslagret

Ute och cyklar

Kategori: Allmänt

Jag tog en vilodag idag, Underbara Frugan tyckte det var kanon för hon hade beställt en optikertid idag så vi träffades på stan och tog en fika på stan innan.
 
Gissa var vi hamnade...
 
 
Ingen svår gissning, Ebbas fik, stans bästa kakor och mysigaste miljö.
 
Jag cyklade ner på stan med en jobbekompis, vi snackade och diskutterade lite runt våra cyklar. Konstaterade att vinter hade trät hårt på våra trotjänare.
 
Vi konstaterade att bakdäcket var sprucket på flera ställen...
 
 
När min cykel var ny
 
 
Jag dök förbi Cykeldoktorn och de övertalade mig att ta en "Vårservice" på min cykel, den har gått i ur och skiúr hela hösten och vintern.
Frugan fick vända om med bilen för att hämta upp mig samt att hon får låna ut sin cykel till mig så länge.
 
 
 
En bra och mysig eftermiddag, frugan fick hjälp att välja ut ett antal glasögonbågar som hon ska välja ut ett par av.
Sen gjorde hon sin insats för dagen, en löprunda, medan jag körde och lämnade Handbollskillen på hans träning. Rockgrabben har haft fullt upp med musiken i eftermiddag, han har cyklat genom hela staden för att först ha baslektion och sedan cyklat vidare för att ha gitarrlektion. Nu sitter han och jammar med Ebba Grön...
 
 
 
 
"Han är så ond att hans öra fruktar hans tunga."  -Elias Canetti
 
Jag undrar om en del människor förstår andras verklighet eller om de bara är så naiva så de tror att de förstår eller om de är så egoistiska att de inte vill se.
Konstigt att vi var flockdjur som blev egoister.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: