traningslagret

Grattis Lille Mor!

Kategori: Allmänt

Idag skulle kära Lille Mor ha fyllt år. Förra året firade vi det i vår trädgård.
Alla barn, nästan alla barnbarn och alla barnbarns barn.
 
I år firade jag, Farfar (min pappa kallas rätt och slätt för Farfar av oss i min familj) och min Storasyster.
 
Alla var glada, även om tankarna var långt borta ibland
 
 
Vi tog lunch på ett mysigt ställe på Råå, satt länge och snackade och softade i sensommarsolen
 
 
Sensommar i bärsån
 
 
Sen gick vi längs stranden, snackade mycket minne, vi gick längs stranden där vi badade förr. Där även vi åkt på kvällen för att kvällsbada och äta glass.
 
En klassik brygga för vår familj
 
 
Till den bryggan där vi fortfarande badar och minns
 
En föredetta brygga
 
Tre lång stjälkade rosor för vår Älskade Lille Mor
 
 
 
Lille Mor är saknad, men vi vet att du inte har någon smärta längre. Jag lev på att du lever hos oss i oss.
Jag mår bra och jag fick fyrtiosju år med dig
Farfar fick sextio med dig, han var på gott humör och verka glad. 
Vi avsluta med fika hemma hos mig, med Underbara Frugan, Rockgrabben och Handbollskillen hade dykt upp och mött upp.
 
 
 
 
 
 
Började morgon efter en usel natt, somnade vid drygt halv två och gick upp strax efter klockan sju, med att sticka ut och springa intervaller. Det gick förvånansvärt bra och det gick snabbt för att vara mig. 
Kändes bra och ger självförtroende inför Midnattsloppet. Tolvdagar kvar.
 
 
 
"Ny Dag, ny vecka......" Blev jag peppade i morse, tack!
 
 
 
 
Vid Midnatt bryts veckans förtrollning....
 
 
Tänk på att; "Vänliga ord är små och enkla att säga, men de ekar i oändlighet." Som en stor Liten Moder sa (Mother Teresa). 
Vänd dit leende utåt!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: