traningslagret

Tuffa bandage!

Kategori: Allmänt

Underbara Frugan var Inte på träningshumör idag, jag tycker att hon är vuxen nog att bestämma själv.
(Samma sak som om jag skulle försöka peppa henne skulle hon be mig fara dit pepparn växer!)
Så jag peppar aldrig henne utan sa bara att jag ska ut vid fem och ska du träna i morgon så missar du chansen att ligga framför mig..
 
Vi kom iväg tillsammans, det var bara att konstatera att skåningar inte gillar kyla, minus åtta grader C innebar att vi var tämligen ensamma ute, inte ens hundägarna var ute. I alla fall träffa inte vi några och de som vi träffa var få.
 
När vi kom hem tävla vi vem som hade kallast kroppsdelar... Men det blev åtta km! Vi tycket att vi var tuffa och hårda.
 
 
Pappa var på fika idag, vi hade köpt hem semlor för att bjuda på. Gott. 
Han pendlar mellan hopp och sorg, han tycker att det är tufft och jobbigt. Jag förstår honom och försöker peppa honom och komma med förslag på hur han ska komma vidare.
Det tar sig.
 
Hjälpte Rockgrabben idag genom att bygga ihop en hylla till honom, han satte och spelade akustisk gitarr medan han väntade på mig. Han halkade omedvetet in på Tears In Heaven av Erik Clapton, Mammas favoritlåt när Rockgrabben spelade akustisk gitarr, jag grät. Han byte snabbt låt. Vi kände nog båda att gjorde ont på det där tomma sättet.
 
 
Imorgon blir det gym, väskan är redan laddad, bästa sättet att komma iväg, lägga fram och fixa allt innan. Så nu jäklar ska jag komma iväg.
 
 
Omega 3
Mer återhämtning: Det är bevisligen så att de bägge Omega-3 fettsyrorna EPA och DHA bygger upp cellmembranen, där de kan lindra inflammationer i överbelastade muskler, leder och senor. Fet fisk som makrill, sill och lax är bra källor. Även valnötter, linnfrö och rapsolja är bra val. Även min personliga favorit Chia-frö är utmärkt att fylla på med.
 
 
 
Underbara Frugan direkt efter passet. <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: