traningslagret

Ben, det nya svarta

Kategori: Allmänt

Det snackas mycket om benpasset.
"Jag har kört benen idag, grymt!"
 
 
 
 
En sann guru och en förebild för mig la in sitt benpass på Facebook så jag snor det rakt av: 
" .... kör mycket mjöksyra,
ben framsida: benspark 3x20,
djupa knäböjn. i smithmaskin 5x12,
djupa fria knäböjn. 5x12,
djupa sissy squats 4x20,
 
utsida ben sittande i maskin 3x20,
insida ben sittande i maskin 3x20,
vader sittande 3xmax,
vader stående 3x20.
 
splittar fram o baksida ben på olika dagar,
baksida ben enbensknäböjning i smithmaskin 4x10 på varje ben,
sittande lårcurl 4x12,
liggande lårcurl 4x12. Detta passar mig har grym träningsvärk efter varje benpass."
 
-Stefan Jonsson
 
NO Shit Sherlock! Jag hade dött om jag hade kört detta benpass!
 
 
Mitt modesta benpass räcker för att knäcka mig:
 

Ben:             

Knäböj           3x5, 3x3, 5/3/1, 3x5 Tungt

Raka ben marklyft    3x15

Benspark                             3x15
Bencurl         3x15

Utfall            3x15              

 

Vader:           Stående 3x10
                    Sittande 3x20

 

 
 
"Om man inte riskerar något så riskerar man ännu mer." -Erica Jong

 
 
Idag softar jag, vilodag. Ser till att hinna med lite måsten med.
 
Ha en skön lördag och här kommer Tim Minchin ord för dagen:
 
"Var en lärare
Även om du inte jobbar som lärare, var en lärare. Dela med dig av dina idéer och ta inte din utbildning för givet. Gläd dig åt dina erfarenheter och sprid dem vidare."
 
 
Man äger inte sina kunskaper för än man kan lära dem vidare har jag alltid fått höra.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: