traningslagret

Mara på CV?

Kategori: Allmänt

Mara, ridas av en mara som i att ha en mardröm. Det engelska  Nightmare.
Eller att springa 42 km. 
Jag har sprungit Göteborgsvarvet två gånger, inga av de båda gånger var jag inte nöjd med resultatet eller hur jag har mått efteråt.
Och då är Göteborgsvarvet bara 21,1 km.
 
Ett steg i taget
 
 
Visst skulle det se snyggt ut med en helmaraton i CV:t.
Underbar Frugan och jag har diskuterat det, när hon är redo så är jag det med. Det krävs väldigt mycket mer träning att springa ett maraton än att springa 10 km:s lopp.
 
Just nu funkar det bäst att träna för att bli snabbare på 10 km.
 
 
Höstlöv
 
 
Så tills Underbara Frugan har bestämt sig för att träna och sen springa ett maraton så får jag hålla mig till att dela min träning mellan styrketräning och att kuta.
 
Det blir ut och springa i kväll.
 
Imorgon ska jag inte göra så många knop.
 
Färg
 
 
Det går bra med att dra ner på kcal-rika tillbehör. Att finna smakerna i deras ursprung är intressant. Men jobbigt, sitt och tänk på vad du äter och hur det smakar hela tiden och huvudet kokar rätt snabbt. Ett kul tankeexperiment. Prova att vara sommelier på din frukost i morgonbitti!
Lycka till!
 
 
"Svett spar blod." -Erwin Rommel
 
 
 
Ha en trevlig 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: