traningslagret

En vanliga torsdag

Kategori: Allmänt

Plötsligt stod Underbara Frugan fullt påklädd till tänderna och sa "God Morgon!"
Hennes cykel var knas och hon behövde min hjälp.
Till saken hör att jag skulle ta en lätt sovmorgon för att köra Handbollskillen och hans Polare till deras friluftsdag och Underbara Frugan skulle cykla till jobb.
Men efter att Rockgrabben hade haft den så funkade den inte riktigt som det var tänkt.
 
Så det var bara att grabba tag i några mjukisbyxor och huvtröja och fixa problemet. En skiftnyckel var svaret, när jag väl hade vaknat till insåg jag att svaret var en fast trettonnyckel.
 
Varför är det alltid en trettonnyckel?
På tal om tretton så var det inte helt lätt att få iväg en förvirrad trettonåring med matsäck(?) och regnkläder(??)
Handbollskillen var lätt disträ, tack o lov fick jag lite hjälp av hans Polare.
 
Efter jag hade släppt av dem i skogen bland sina klasskompisar så drog jag till gymmet för ett gott pass, senare än vanligt. Så det var gott om folk, måånga skolungar. En del mer eller mindre motiverade
 
På tal om motivation så hade vi en diskussion om dold vit socker i maten.
Smaksatt yoghurt har mer socker än man tror i sig.
 
Söt
 

Det är så illa att vissa påstår att det är mindre illa att ta naturell yoghurt och blanda det med en matsked sylt.
Då pratar vi om sylt som för det mesta är Femtio procent socker.
Bäst är nog att ta en sylt som är mindre sötad och inte innehåller något sötningsmedel. En enligt mig lite godare sylt. Alla i mitt hushåll håller inte med mig.
 
 
"Hon var en svag kvinna - för upprymd i framgång, för lätt deprimerad av motgång - utan hänsyn till att båda är situationer av prövning" -Sarah J. Hale
 
 
Gym idag och gym i morgon.
Jag får svara på elaka påhopp, jag byter inte gym för att jag inte trivs där samt jag har inte hittat på någonting så jag inte vågar visa mig. :-D
 
På lördag blir det vilodag och på söndag hoppas jag att vi på bra väder för då är det ett långpass.
 
Ha det gott!
 
 
 
För Handbollskillens skull: Haschtag Yollo Swagg (Hahaha, OBS internskämt)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: