traningslagret

Motivation

Kategori: Allmänt

Kontsigt när man är i slutet på oktober och tempraturen ligger på 13 grader C men lite grått, igår var det sol och typ 17 grader.
Så man behöver inte bylta på sig ännu.
 
Höstfärger
 
Bra sätt att hålla motivationen upp är att:
  • Sova, sömn är underskattat på många sätt. Men är avgörande för motivationen i övrig. Lider du av sömnbrist så saknar man ork och energin att träna. Återhämtningen är viktig och är underskattad av de som tränar och överskattad av de som inte tränar. Sov gott och du kan träna hårdare. Jag loggar min sömn så jag har koll.

  • Håll koll, logga din träning. Se dina framsteg och dina platåer. Håll koll på vågen, vilopulsen och tiderna/ vikterna. Följ din utveckling.

  • Rätt prylar och roliga prylar hjälper att hålla motivationen uppe; bra skor för löpningen, nya fräscha kläder för passet på gymmet. En ny kul app för träningen?

  • Planera men var flexibel, säg ja till nya utmaningar. Byt ett löppass mot ett styrkepass eller mot ett annat pass. Låt inte träningen vara huggen i sten, har du ett pass inbokat och något roligt pass dyker upp; KBK! (Kör Bara Kör!) 

  • En träningskompis är värd sin närvaro i GULD, jag har Underbara Frugan som träningskompis. Vi försöker synka våra träningar så gott de går. Då är det lättare att man verkligen genomför passet och ger maximalt. Underbara Frugan är tuffare på träning än mig, hon brukar pressa mig.

  • Sätt upp konkreta vettiga mål; gå ner si och så många kg till det datumet, max -0,5kg i veckan. Klara 100kg i bänkpress med olika delmål. Springa 10km på sub 50 minuter. Mål med mätbara delmål. Inte för lågt ställda och inte för överambiösa.
 
Helt slut
 
 
 
 
"Det är inte nödvändigtvis mängden tid du lägger ner på träningen som räknas; det är vad du gör när du tränar." 
-Eric Lindros
 
I morgon och på fredag blir det gym, löpning först på söndag. Så är planen.
 
Ha en sköööööön Höstdag! Må solen skina inifrån dig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: