traningslagret

Tröttis

Kategori: Allmänt

Igår var jag så grymt trött efter ha kört ben och mage samt sedan roat mig med att klippa den liehöga gräset.
Så det blev att somnade gott i soffan.
 
 
Så det blev inget skrivit igår.
Men skönt i solen hade jag på eftermiddagen.
 
Kaffe och lite äggmacka sedan gräsklippning.
 
 
 
Glassade i solen en stund.
 
Grymma Handbollskillen stack iväg för att spela match i Kristianstad och han gjorde en massa mål, enligt honom själv samt att han var nöjd med sin egen insats. Men han var inte hemma från sent, ett besök på "Donken" gjorde att hemfärden tog extra tid.
Underbara Frugan påstod att de hade ju ätit innan de stack, så de skulle inte ta Donken på vägen hem.
Pytsan tyckte jag, jag känner igen en tonårings matvanor, dessutom en som är son till mig.
Han är en dammsugare hem så.....
 
Runt elva var de hemma och Underbara Frugan satt upp och vänta på Handbollskillen.
 
 
 
Var ute sprang idag, lurarna la av häromdagen när jag ute sprang. 
Så byte till ett annat par idag. Tyvärr la de också av... Det var de lurarna som jag och Rockgrabben fick med våra smartphones. Ingen kvalitet precis.
 
 
 
 
 
Efter middagen drog jag och Underbara frugan ut till stora elprylarvaruhuset för att kolla TV till vårt sovrum och till Mormor.
Samt fixa ett par bra lurar till mig.
De hade felmärkt de lurarna så jag tyckte att jag skulle få dem för det priset som det stod, hundra spänn under.
Vilket inte var några problem. Lysande. Billigare bra lurar.
 
 
"Ingen är klokare än en dåre som håller käften." -Franz V. Sales
 
 
 
Det var bra lurar att lyssna på, imorgon får vi prova att springa med dem.
 
Imorgon blir det alltså ut och springa efter jobb.
 
 
Känner mig piggare idag, vi får se vad det av det. 
Ha det gott! Tjoff Tjoff


 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: