traningslagret

Förspel

Kategori: Allmänt

Då var den stora Dagen D, igår var det Midnattsloppet i Malmö.
Vi, jag och Underbara Frugan, åkte ner efter Lunchen till Malmö, hon hade fixat ett bra rum på ett närliggande hotell.
 
Starten bakifrån dagtid
 
Så vi checkade in och slängde in våra på grejor och sen gav vi oss ut för att reka och hämta våra tröjor samt tids-chipsen. Så vi kollade runt lite i affärena och butikerna på vägen till sportaffären som lämnar ut grejorna.
 
Grönt är skönt, orange är det nya svart...
 
 

Sen var det dags för uppladdning och vi började med en Godficka, det är viktigt att ha energi i kroppen.
 
Kladdig chokladbit är aldrig fel.
 
Vi gick runt lite mer och kollade i en massa kul affärer och det blev några kassar att bära på så vi blev tvungna att bege oss tillbaka till hotellrummet för att dumpa grejorna och softa lite.
 
Efter ha vilat lite så gick vi ut för att få i oss lite mat, vi hamnade på ett ställe som är rätt OK och har vettiga priser. Dessutom inte speciellt att gå.
Åt gott, tog en liten dessert samt en kopp kaffe. Sen tillbaka och ladda om.
 
Snackade lite med några på FB, det visade sig att en polare också skulle springa, KUL! Hon har varit sjuk och skadad en tid. Så jag blev glad att höra att hon skulle springa, dessutom i samma startgrupp som mig och Underbara Frugan.
 
Två glada, uppspelta och förväntansfulla
 
Så vi tog oss till start, klädda för nattens kyla, innan vi blir uppvärmda.
Värmde upp bland tusentals andra, ganska häftig känsla att stå där bland andra förväntansfulla en mörk lördag septembernatt. Vi ska ge järnet, men inte festa loss som man brukar göra. Utan för att festa loss totalt.
 
Två tusen personer i våra startgrupper stack iväg samtidigt, det blev trångt och bökigt. Gäller att inte snubbla eller springa ner någon.
 
Gröna varelser i natten.
 
 
Sen gick det av bara farten, som tåget, det är en snabb bana, det finns inga direkta backar, det är ganska plant, men ett dj*** svängande. 
 
Många bra musikupplevelser på vägen och många att känna gemenskapen med, bra tryck på publiken, bra ös i banan. Kändes coolt att springa där och snacka lite, peppa varandra.
 
Efter tre km kom smällen, HÅLL, f*n jag skulle inte ha druckit så mycket innan? Svårt fall med tanke på att jag svettas ordentligt redan, det dryper om mig, även om det är perfekta tretton grader C i sensommarnatten.
 
Försöka hålla tempot då kom nästa motgång, halsbrännan. Americano Kaffe och tiramisun åkte hiss, ingen diet att rekomdera innan man ska parta loss i max i en timme.
Bara att försöka hitta rytmen som funkar, det gjorde jag sen var det bara att försöka att få upp tempot.
"Lisbeth Salander" lookalike försökte springa förbi, jag tänkte inte tusan ska hon komma förbi, så det bara att ge järnet, men hon var fräschare än mig, så hon drog iväg.
 
När det var en knapp km kvar kändes det bra, så jag försökte att ösa mer, det höll inte hela vägen, jag var kräkfärdig innan jag gick i mål. Men jag gick i mål på en bra tid.
 
Svettigt värre
 
 
Gick in på 54:28 minuter på 10km, en flack bana, går inte riktigt att gemföra med Springtime i Helsingborg. Där jag har hade samma tid den fjärde maj i år och har sprungit Springtime som snabbast på 54:11 minuter.
 
 
Några minuter senare hade jag fått en banan, mjölk och lite annat
 
 
Så var det slut det på roliga! Jag väntade en kort stund så kom Underbara Frugan, hon såg fräsch ut och det bådade gott. Jag hade inte sett hennes sedan starten och hade inte aning hur det hade gått för henne. Det enda jag visste var hennes tid. Hon var nöjd med besviken, "Jag kunde ha sprungit fortare!!!" Hon hade inte disponerat sitt lopp rätt enligt henne själv. Men det finns OS-löpare som misslyckats med det! Så jag tycker att hon ska vara nöjd! Hon är hungrig på revansch, vilket är bra. Då är det bara att leta upp nästa lopp och börja träna!
 
Men först ska vi chilla en vecka, jag kommer inte att springa förrän nästa måndag. Imorgon blir det gym.
 
 
 
På vägen hem så tog vi en sväng in om Lund och Miljögården och kollade soffor, de sofforna som man i många fall är lika dyra som en mycket bättre begagnad bil. Vi söker vilken "Howard"-soffa vi ska köpa, bästa komfort till vettigast pris. 
 
Dessutom spelade Handbollskillen två matcher i Lund, så vi åkte dit och tittade på hans matcher. Han är grym på handboll nu. Men även grym på att reta upp sin Älskade Storebror Rockgrabben till max. Rockgrabben som flyttade hem igår efter ha fått smak på livet utan Lillebror och jobbiga föräldrar. Men det är rätt lugnt ändå.
 
 
 
Som Francisco de Quevedo sa: "Han som slösar tid på att ångra dåtiden förlorar nutiden och riskerar framtiden."
 
 
Ny vecka, nya planer och nya erfarenheter! I veckan blir det stenläggning i sakta gemak.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • A-CE säger:

    Bra jobbat och vad fina ni var tillsammans!

    Svar: TACK! och Tack! Underbara Frugan är snyggare än vad jag är :-D
    Mannen i Mars

    2013-09-08 | 21:29:06

Kommentera inlägget här: