traningslagret

Palle på Havregryn

Kategori: Allmänt

Låter som en snäll godnattssaga eller en konstig syratripp.
 
Jag har en soft jobbekompis som är lite av en bohem, han är utbildad konstnär och håller på med lite målning, skulpturer, förlager/flasher till tatueringar. Han har bland annat målat en grym fondvägg hos oss.
 
PaulsFuck U Mugg
 

Han är lite som en stor nallebjörn eller kanske mer lik Hagrid i Harry Potter, i utseendet. Smart snubbe men i vissa fall inte så konsekvent.
 
Till exempel har jag tjatat på honom att lägga om kosten, för han glömmer äta, sen kommer han på att han är hungrig. Då äter han typ en och en halv måltid. Inte så jättebra för vikt och blodsocker.
 
Dude himself

 

Vi har snackat fram och tillbaka, viljan finns där men det har fallerat på detaljer. Som att han faller tillbaka i gamla mönster. Som vi alla gör.
 
Men plötsligt igår så insåg jag att det var något nytt med honom. Hans bergochdalbanehumör hade byts ut mot ett ganska lugnt och ett skimmer av frid vila över honom. Inte för att mycket stressar upp honom utan mer att han blir arg på ting och händelser.
 
Nu var han mer som han uttryckte det: "Flat liner". En ganska jämn kurva. Detta för att han börjat att ha med sig havregryn till jobb för att micra gröt och åt havregrynsgröt hemma. Alldelse utmärkt, fibrer, bra blodsockerbalans, nyttigt över lag. Samt att havregryn faktiskt innehåller antidepressiva ämnen. 
 
Så sagan har ett moralkaka; ät nyttigt, fiberrikt och med jämna mellanrum och kropp och själ mår bättre.
 
 
 
På Bakken med the Dude
 
Hans stora passion i livet är hans koloni. Han ger mig en hel del tips om hur jag ska sköta vår trädgård. 
 
 

Jag körde benpasset idag och insåg att jag är övertränad; trött, slö, omotiverad och gör inte de framsteg som jag räknat med. 
Jag fick frågan av en av mina läsare om mina mål, de är som följer:
 
snygg naken...

Frisk, pigg, stark & smidig är de övergripande målen.
snabbare på 10 km-lopp, vara genomtränad och väga runt 90kg.
 
Så nu backar jag målen för styrkan för att ladda om de målen, revision, satsar om på tekniken, det är inte mening att jag ska fula upp de tunga vikterna. 
 
Nästa vecka vilar jag styrketräningen och börjar med löp-programmet för sub 55.
 
 
Ha en Skööön dag!
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: