traningslagret

Slippa Snuvan?

Kategori: Allmänt

Jag brukar åka på en massa olika förkylningar och snuver.
Kanske är det för att jag har dåligt imunförsvar i mig själv.
Eller för att jag inte lever som jag lär fullt ut.
I vilket fall som helst har jag grävt ner mig i hur jag själv ska slippa de värsta förkylningarna.
 
 
 
 
Lite tea i trädgården är aldrig fel
 
 
-Grönt tea är bra både mot-, under- och efter. Bra med antioxidanter med mera, innehåller flavonider som stimulerar cellerna i vårt immunförsvar. Flavonider finns även i kakao, bär, lök med mera
-C-vitaminer, ökar aktivitet i de vita blodkropparna och som du hittar i citrusfrukter, brysselkål, svarta vinbär, jordgubbar, broccoli med mera.
-Omega-3 fetter; behöver ett starkt imunförsvaret, hittas i linfrö, valnötter, fett fisk, rapsolja med mera
Probiotika, 50% av immunförsvaret sitter i magen och tarmarna. Där är det viktigt att vara snäll mot magen genom att äta fil och yoghurt.
Undvik vit socker! Sätter ner immunförsvaret genom magen.
Honung däremot är bra för magen och tarmenfloran.
 
Det finns mer som hjälper till; Zink, Betakaroten, B6-vitaminer, Selen med flera
 
 
 
Lite snygga burkar gör det lättare att ha lite olika sorters grönt tea hemma
 
Idag blev det mest chill i trädgården innan jobb.
 
Imorgon blir det lite lätt löpning, har lagt fotstödet, äntligen. Behöver det inte när jag springer eller när jag är på jobb. Känns skönt.
 
 
 
"Allt blir klarare när du är kär." John Lennon
 
 
Ha en skön dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: