traningslagret

Balans -Träning

Kategori: Allmänt

No Fuss
No Mess
Just Pure Impact
Just Do It!
 
Jag har en kollega som varje dag lovar mig dyrt och heligt att imorgon ska han börja träna. Mig? Lova mig?
En annan kollega har anmält sig till en massa lopp som motivation, men just nu tränar han inte.
 
Den bästa träningen är den som blir av. Själv tränar jag inte för något lopp eller någon speciell tävling.
Jag tränar för livet, för att må bra varje dag. Sen att det toppas inför något lopp är en annan sak.
 
Se träningen som en del av livet, prioritera det i den ordning som Du finner viktigt.
Men se till att det blir på dina villkor.
Jag var lite seriös på allt ett tag, lååånga löp-pass och tuffa gympass. Vilket slutade med förkylningar och andra sjukdomar.
Balans mellan träning och resten av de tre andra delarna är ett måste.
 
Ska man träna hårt så får man sakta öka sig upp till den nivån man klarar och sedan sakta öka mängd eller intensistet. En sak i taget!
 
I vinter har jag lovat min Underbara Hustru att träna lite mindre, vara lite mindre tidsoptismist och vara snällare.
 
 
 
Hade tydligen i en svag stund lovat att vi på handbollsfysen skulle provträna boxning. Så på måndag ska vi gå på den öppna amatörträningen 19:30-21. Jag ska träna själv, inte vara tränare. Bra att prova nya saker är aldrig fel. Så någon känner sig manad så är det bara att hänga med!
 
 
 
 
Överträning?
Om man i vanligtvis känner sig sugen på att träna och en dag inte gör det så finns det en risk att man har lyckats bli övertränad.
Ett annat tecken på överträning kan vara att man har hög vilopuls.
Ta en extra vilodag!
 
 
Grattis till v
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: