traningslagret

Gott läkekött

Kategori: Allmänt

I söndags så stukade Handbollskillen sin fot så illa att han inte kunde gå på den. Han hoppade runt, stöttade lite lätt på den och svor över smärtan.
På måndagen så var vi på vårdcentralen och köpte ut ett par kryckor till honom och han fick hoppa runt i skolan på dem. 
Handbollskillen tyckte att det var en lagom utmaning att ta sig hem från skolan på eftermiddagen. Knappt tre km med kryckor som stöd.
 
 
 
 
På tisdagen var det neoprenfotstöd, så cyklade han till skolan utan kryckor. Gick bra det med. Var tuffast att komma ur sängen och ner för trappan. Gör alltid ondast innan man är uppvärmd.
 
På onsdagen så fick jag sms från Underbara Frugan: "Jag är utsatt för tjatattack!"
Jag visste vad det handlade om.
 
Handbollskillen ville vara och spela derbyt mot det andra Helsingborgs baserade handbollslaget.
Vi bestämde att OK, men vi sa att vi  inte tänkte gulla med honom om det blev värre.
Han fick själv ta ansvar för sina handlingar.
 
 
Dessutom var Handbollskillen gympalärare där, för att titta på sina elever som spelade i båda lagen. Lokalt derby.
Värsta faken och bluffen var väl gympalärarens ord. Hoppa på kryckor på måndagen för att slippa gympan och spelar värsta matchen på onsdagen, sen skrattade gympaläraren.
 
När jag frågade Handbollskillen på torsdagen hur man mådde och hur foten kändes när han hoppade och haltade ner för trappan så fick jag bara orden: "Det var värt det!"
 
Idag fredag så vaknade han med värsta hals- och huvudvärk, inte värre än att han gick till skolan.
När jag kom hem på eftermiddagen från jobb låg han och sov i soffan med vinter-OS på TVn.
Så det blev ingen träning idag, en välbehövlig vilodag.
Samt nu är det sportlov.
 
 
 
 
Idag blev det styrketräning innan jobb, tungt på militärpress och bänkpress och högrepare på resten. Så att jag kommer åt flera olika muskelfibrers typer.
 
 
 
 
"A great movie evolves when everybody has the same vision in their heads." -Alan Parker
 
I morgon blir det Body Balance
 
 
 
 
 
 
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: