traningslagret

Omstart

Kategori: Allmänt

Det är nästan tre veckor sedan jag var och kutade sist.
Kondition är verkligen färskvara, det var skönt men plågsamt idag, även om det var skön väder.
Strålande solsken, hyfsat torrt, snön är borta, vilket jag tycker gör att det känns gråar.
Gillar vintern med mycket snö, rena cykelvägar och hög luft med sol.
 
 
 
Bättre med vitt som lyser upp än grått som gör mig "Blå" som i Blues.
Feeling the Blues.
Men jag hade trevligt sällskap, Underbara Frugan.
 
 
 
Men nu har jag bestämt mig för att det är läge att dra igång löpningen igen. Var först ut på jobb att anmäla mig till Springtime 2014, Helsingborgs stadslopp, Sveriges vackraste stadslopp.
Så det är dags att börja träna.
Målet är att komma under 52 minuter på 10 km den 10 maj.
 
Bli snabbare genom att, jag vet att jag tjatar, gå ner till under nittio kg, träna en hel del intervaller.
 
 
" His foe was folly and his weapon wit." -Sir Anthony Hope Hawkins
 
Som sagt idag blev det löpning idag och i morgon blir det styrketräning.
 
Ha en soft söndag!
 
 
 
 
Matbloggstoppen
 
 

Kommentarer

  • Jenny Fransson säger:

    Är det inte bättre du fokuserar på EN sak, exempelvis bli snabb så kanske det andra kommer sen...vikten:)

    Kram och lycka till

    Svar: Det är fokus på att bli snabbare, en av de saker som ska göra mig snabbare är att tappa lite övervikt.Tack för dina tankar Jenny! :-D
    Mannen i Mars

    2014-02-10 | 07:30:18

Kommentera inlägget här: