traningslagret

Sömnprojektet mitt

Kategori: Allmänt

Jag fick frågan hur det går med det sömnprojekt för tonårsgrabbarna;

Att Rockgrabben som är sweet sixten 
Ska sköta sin sömn vardag senast mellan 00 och 7:30
Helger gäller 02 till 10.

Handbollskillen är snart snygga fjorton och hans tider kommer att vara
Vardagar 23 till 7; helger 01 till 10.
 
 
 
 
Just nu funkar det bra, det är inte tiderna som vi hade hoppats på. Men det vaknar mindre zombieaktiga, de har börjat äta något på morgonen. Inte de tiderna vi hade i tanken, de sover åtminstone bra med antal timmar.
Men jag har släppt tanken på väcka dem innan lunch på helgerna, det funkar så bra på vardagarna att det får vara deras morot.
 
Att de hamnar i säng när det dags och det går upp, ibland ack så motvilligt, men vem har inte det problemet.
Så jag är väl nöjd så här långt och Underbara Frugan lika nöjd.
 
Nästa mål är att förbättra frukost vanorna.
 
 
Idag blev det gymmet, min nya idé är att träna enligt Wendels 5,3,1 på marklyft, bänkpress, knäböjningar och militärpress. Samt att köra sexor och åttor ojämna veckor när jag tränar förmiddag.
Samt femton repare jämna veckor, när jag tränar eftermiddagar.
 
 
"Bara en enda ros på ett evigt klänge, så är livet, trist varar länge, men underbart är kort - alldeles för kort." -Povel Ramel
 
I morgon blir det löpning.
 
Ha en skööön dag!
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: