traningslagret

Styrketräning, att splitta upp sin träning, Rygg

Kategori: Allmänt

Egentligen är det Rygg, baksida Axlar, Biceps.
Som jag sa förra inlägget:
 
"Stora muskelgrupper först på passet.
Jag själv delar så att antagonister inte tränas samma dag.
(Antagonist är är den muskel som jobbar i motsatt riktning den muskel du använder. Om du t ex tränar biceps, är triceps din antagonist.)"
 
 
 
Så jag kör marklyft först, tungt.
Efter det blir det chins/pullups, för bredden på latsen, stora ryggmuskeln, variera greppet från greppet till lite smalare.
Efter det jobbar jag med latsen tjocklek, med smalt grepp rodd. Antingen med stång eller i undantag med maskin.
Sen fyller jag på med fler assistansövningar, typ maskinrodd eller drag framför i hiss
 
Baksidan axlarna och skuldorna (trapezius) 
med framåtlutad hantelssväng och shrugs, tänk på att handbollsspelare har hög skaderisk på axlar och skulderparti, så träna ordentligt och se till att få genomströmning, pump.
 
Biceps och underarmar är bara att fylla på med övningar. Tänk bara på att ryggen ska vara rak när man kör curl!
 
Palaeo i Köpenhamn
 
 
Det passet blev det i onsdag, idag blev det ett bröst, axlar, triceps. jag berättar om det nästa gång.
I morgon ska det bli yoga på morgonkvisten.
 
 
"Kaos föder ofta liv, medan ordning föder vanor." -Henry Brooks Adams
 
Mat som ger håriga pallar
 
 

Var i Köpenhamn igår och fick för första gången prova en Palaeoställe, om man vill läsa mer om stället.
Det var OK, ingen kulinarisk dröm.
 
 
 
Lycka till!
 
 
 
 
Matbloggstoppen

Kommentarer


Kommentera inlägget här: