traningslagret

Lukta gott

Kategori: Allmänt

Lukta gott, men inte för mycket.
Det finns olika koncentrationer på parfymoljan i olika produkter:
 
Parfym: 15-30 % 
Eau-de-Parfum (EdP): 8-15 %
Eau-de-Toilette (EdT): 4-8 % 
Eau-de-Cologne(EdC): 3-5 %
 
I takt med att andelen doftblandning ökar, ökar också intensiteten och varaktigheten i den tillverkade doften. Ta inte död på andras luktsinne, använd lagom.
Din egen doft och dina egna feromoner måste få en chans med.
 
 
 
Så applicerar du doften:
Gnugga inte in doften i huden! -Då förstörs doftmolekylen och doften kan bli flyktig.
Upplever du att doften inte varar och håller så länge på din hud så är en doftfri lotion räddningen. Smörj in dig innan. Parfym behöver fukt för att binda sig.
Applicera på ställen du alstrar värme, som nacke, hals och handleder.
För bästa resultat bör du hålla armlängds avstånd när du sprayar på.
 
Använd lagom!
 
Känn doften av din nästas hud. Dränk inte dit luktsinne med din egen parfym.
 
 
Ha en skön helg. 
Blev vila på soffan tills Rockgrabben direkt från duschen kom in i rummet med full hals undrade om någon var hemma. 
 
På tal om mina söner så tyckte Rockgrabben att han skulle väcka Biffen en morgon, som hämnd för att Biffen väckt honom.
Så jag hörde hur Gitarrhjälten smög in på Sportis rum och började spela akustisk gitarr: 
"Mamma Mia", "Here Comes the Sun".... Med flera.
 
Jag såg inte det som en hämnd, inte många andra heller när jag droppade det på min vägg på facebook..
 
"Imorgon tar jag elgitarren..." Tyckte Jimmy Page.
Har inte hänt än.
 
Men imorgon lördag ska det bli yoga för egen del.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: