traningslagret

Vardagsmotion gentemot träning

Kategori: Allmänt

Många kommer alltid och pratar med mig om att jag är så hurtig.
Klart jag är, men jag tycker att det har blivit mitt sätt att leva nu.
Frågan är ofta; "hur gör man?"
 
Ett steg i taget. Jag tycker att man ska ha ett mätbart mål framför sig.
En prestation, typ "Jag ska springa ett 10 km lopp på under timmen till våren."
Sen får man börja jobba utifrån var man står.
 
Jag tycker att min vardagsmotion i att jag cyklar eller går när jag ska kortare sträcker hjälper mig att hålla kropp och knopp igång. Väder och vind får man klä sig efter, man vänjer sig.
 
Träning är när man gör något som man gör som man blir helt dj***la trött av. 
Något som utmanar. Det är skönt i Comfort Zone, men där växer inga nya prestationer fram.
 
Njut av livet och använd dig av vardagsmotion, du kommer att må bättre.
Plåga dig själv på träningen och gör framsteg. Då kommer du att må på topp, både kropp och själ.
 
 
Idag körde jag Bodystep, något som jag inte gjort på år och dagar. Men svetten lackade, mjölksyran fyllde musklerna samt jag var helt slut efteråt.
Ut ur Comfort Zone, inte mitt vanliga element.
 
 
Ha en skööön dag!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: