traningslagret

Kläder och närproducerat

Kategori: Allmänt

Som jag skrev för ett tag sedan Stil och sömn så uppskattar jag kläder som är sköna och håller mig lagom varm, steget att titta på vad man har på sig kanske inte är så långt, jag vill inte kalla mig för någon med kunskap i stil och mode. Däremot har jag mer och mer börjat köpa plagg och skor som får ett symbolvärde för mig, närproducerat kanske inte är ordet man tänker på. Men tanken som jag försöker hålla.

Gloverall, made in England. Parkas.

Är ett av de plaggen som jag köpt utifrån den lösa tanken.

Men har de som jobbar på fabriken det bättre? Var kommer tyget, knapparna och andra detaljer ifrån? Inte vet jag, men det känns på något sätt bättre att han ett genuint plagg.

När allt för många märkeskläder från för som tidigare tillverkades i egen fabrik i ursprungslandet som till exempel Lacost, Pringles med flera har flyttat sin tillverkning till Asien, så känns det inte speciellt genuint.

 

Wolsey har en linje kläder som heter "In Great Britain" likaså Doctors Martins, bäst man aktar sig så man inte klär sig som en fotbollshuligan.

 

Idag tog jag en välförtjänt sovmorgon, prioterade sömnen före träning, chockade en del, framför allt min fru

 

Ha en skön dag!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: