traningslagret

Du ska helga söndagen..

Kategori: Allmänt

Du ska helga söndagen som din vilodag.
 
Men vi är inte speciellt troende kristna protestanter. Det sitter en Jean Kalvin och en Martin Luther på vars en axel och viskar en massa saker i mina öron, jag försöker slå dövörat till.
 
Det blev en del fixat i trädgården idag, Farfar på besök och han är vår inhyrda trädgårdsmästare.
Så vi röjde och donade.
 
 
 
Vi hittade saker som vi glömt bort att de fanns där, bland annat en del gatstenar som kommer att till användning.
 
 
 
Tyvärr(?) har helgen varit lite väl fylld med goda saker.
Jamie Olivers chokladkoppar i fredags, Rockgrabben gjorde Key Lime Pie igår och idag när vi hade Farfar på lunch så gjorde Underbara Frugan Leilas Morotskaka.
 
 
Sjuk god eller som den äldre publiken skulle säga, "Man kunde höra änglarna sjunga".
 
Tyvärr måste det vara slut på mina dåliga vanor fram till Springtime, inga mer sötsaker och inget mer alkohol fram till Springtime. 
 
Vi kom ut och sprang, jag och Underbara Frugan, tyvärr la hennes smartphone innan hon startat, GPS funka aldrig, min funkade en stund sen stängde den ner. Ingen Runkeeper och ingen M U S I K, panik! Kom runt men det blir tungt utan musik.
 
 
 
 
"Att inte ha blivit älskad är otur, att inte kunna älska - det är olycka." -Albert Camus 

Kommentarer

  • Jenny Fransson säger:

    Det är i dina tankar det blir tungt och när du ger dem luft genom att tänka dem så blir det så. Tänk på naturen runt om dej och eventuella fågelkvitter eller rent av ägna dina tankar lite uppmärksamhet! Prova!

    Svar: Tack Jenny! Jag ska lyfta blicken högre
    Mannen i Mars

    2013-04-22 | 08:00:28

Kommentera inlägget här: